14 Eylül 2013 Cumartesi Eğitim

Beklediğim gün geldi sonunda. Geçen hafta, U dönüşleri yaparken (ki hocam yapmamam konusunda ısrar etmişti ama laf dinlemedim!) motoru iki defa yan yatırınca, bu işi beceremeyeceğim demiştim. Hatta acaba aldığım paraya satabileceğim birisini bulursam hemen satsam mı diye bile düşündüğüm oldu. Uzun yıllar bisiklet kullanmış biri olarak, motora 15 dakikada (!) alışırım diye düşünüyordum. Ama motorun çok daha zor olduğunu anlamam (hem bisiklete hem de otomobile göre) ve iki defa yan yatırma olayı, bu konudaki özgüvenime feci bir darbe vurmuştu.
 
Gelelim bu haftaya. Motosiklet otoparkta. Otoparkın içi dar (avm otoparkları gibi yani) ve çıkışında ise aşağı doğru eğimli bir rampa var. Cuma akşamından itibaren, motosikleti oradan nasıl çıkaracağım sorusunu düşünüp duruyordum. Rampadan, ön freni devamlı sıkıp gevşetmek suretiyle, ördek adımlarıyla paytak paytak indirdim motosikleti. Otoparkın içinde kalkış yapıp, ardından bir manevrayla rampaya hizalanıp, sonra da rampadan inmeyi gözüm hiç yemedi çünkü. Biliyorum utanç verici olabilir ama ne yapalım, kazadan, devrilmekten iyidir. Tabii bunun bir de o rampadan otoparka geri sokması, içeride manevra yaparak motosikleti park alanına yerleştirmesi var ki, ondan henüz bahsetmeyeyim.
 
Cumartesi günü 3 saat çalıştım (11:00 - 14:00 arası) ve çoğunlukla dur-kalk ve slaloma odaklandım. Motosikletle kalkış, ardından 2. vitese geçiş, ardından 1. vitese dönüş ve durma. Bunun sebebi malum; şehiriçi trafiğinde en lazım olacak hareketler bunlar. Dur-kalk'tan sıkıldığım zamanlarda da slalom ile denge meselesini biraz daha geliştirmeye çalıştım. İşin en ilginç yanı ise, ilk 30-40 dakika, hiçbir şekilde keskin dönüşler (U diyelim) yapamadım. Geçen hafta motoru yan yatırınca, içimde öyle bir korku oluşmuş ki, ilk zamanlarda virajları dönme teşebbüsünde bile bulunamadım. Hoca da bu durumu onayladı, olur öyle, insan tedirgin olur, yine aynı şey olacak zanneder ama yenmen lazım o korkuyu dedi. Çalışmaya başlamamdan yaklaşık 40 dakika sonra yavaş yavaş açıldım ve çok dar U'lar olmamak şartıyla U dönüşler yaptım. Motosiklette U dönüşünün bu kadar zor olabileceği de aklımın ucundan geçmezdi.

Eğitimim toplamda 8 saate ulaştı.
 
Elbette yine bir iki video çektim, hem de bu sefer tripod ile sabitlenmiş kamerayla.
 
İlki, ilk kalkışım. Diğer ikisi ise slalom yaparken.
 
 
 
 
 
ilker AVCI
14 Eylül 2013
 

Hiç yorum yok: