Ahırkapı Şenlikleri
Büyük beklentilerle gitmemiştim Ahırkapı Hıdrellez Şenlikleri'ne. Ama kalabalık oldukça büyüktü, bu kalabalığı görünce, vardır herhalde herkesin bir bildiği diyerekten ben de beklentilerimi büyüttükçe büyüttüm. Bu kadar kişinin bu aktiviteden nereden haberi oldu bilmem. Belki Facebook, belki başka internet ortamlarındaki reklamlar. Ama duyan herkes koşa koşa gelmişti sahile. Herhalde tarihteki en kalabalık Hıdrellez ve dilek dileme aktivitesiydi bu. Kalabalıkta gözüme çarpan ilk şeylerden biri, kadınların bu kalabalığın büyük bir bölümünü oluşturuyor olmasıydı. Hatta ben trenin Cankurtaran durağında indiğimde, bu kadın enflasyonunun sebebini merak eden 4-5 yaşlarındaki ufak bir hanımefendi de, kucağında taşındığı annesine şöyle sordu; "Anne, neden bu kadar çok kadın toplanmış burada?" Hepsinin ulvi bir amacı var ufaklık, 20 yıl sonra seni de böyle batıl şeylere tapmak için bu civarlarda görmezsem şaşarım diyesim geldi de yuttum lafları...

Şenliğe giderken, şenliğin bir AKP organizasyonu olacağını düşünüyordum. En azından belediye bir el atar, haliyle de onların borusu öter demiştim. Ama ortam Hıdrellez'den çok bir üniversite festivalini andırıyordu. Tamam günlük hayatın keşmekeşinden kaçmak için güzel bir şey içerek eğlenmek, ama Hıdrellez akşamı oldu mu şimdi bu. 50-55 yaşlarında, torunları, çocukları, akrabalarıyla Hıdrellezi kutlamaya gelmiş insanlar ve 18-25 yaş aralığında sadece bira içerek sarhoş olmuş gençler, aynı kareye pek yakışmadı.

Daha güzel, daha özüne uyan bir Hıdrellez şenliği gelir umarım gelecekte. Ya da gençler çoşsun diye, illa Hıdrellezi beklememeli, arada sırada sahilde böyle organizasyonlar düzenlemeli belediyeler ya da sponsor şirketler, her neyse işte...


ilker AVCI
06 Mayıs 2010

Hiç yorum yok: